tirsdag, januar 02, 2018

2018

Herregud hvor blir tiden av. Det er 6 år siden jeg møtte Patrick. Nathalie begynner på skolen til høsten. Elvira er 3 måneder. 

Det føles som at alt dette har skjedd nylig, og det føles som det var i går jeg fant ut at jeg var gravid. Tiden går så fort, brems litt... jeg vil gjerne stå stille litt. 2017 var litt av et år. 


Desverre opplevde vi to begravelser i året som gikk, det skulle jeg gjerne vært foruten. Jeg synes det er fryktelig vondt å miste noen, eller se andre miste sine nærmeste. Det gjør vondt langt ned i hjertet, og hver gang jeg ser noe sånt så tenker jeg på hvordan jeg selv vil reagere den dagen jeg mister noen av mine absolutt nærmeste. De umistelige. Så for det nye året så ønsker jeg meg først og fremst å ikke miste noen. Vi har ingen å miste.  

Jeg fikk en støkk i meg når jeg havnet i en bilulykke tidligere i år. Det var en kraftig smell, og jeg ble tatt rett inn på traumemotak på sykehuset. Jeg var i tredje trimester og livredd for å miste eller ha skadet barnet mitt. Heldigvis gikk alt bra, og jeg er så lettet over det. At jeg fortsatt er her, at familien min er her og at babyen min er her. 

Det å gå gravid har vært fantastisk. Graviditeten var så ønsket, og jeg har bare vært så lykkelig siden dag én. Alt gikk så fint, graviditet, fødsel, tiden etterpå med min lille friske skatt. Jeg kan ikke tro hvor heldige vi er. 

Vi har opplevd masse sammen som familie. I påsken var vi i Kragerø, før sommeren var vi der igjen, også hadde vi lang sommerferie der. Vi var også i Spania i sommer og det var helt topp. Nathalie koste seg så mye. Vi dro til svartskog med Patricks familie, og fikk ta med Lucas, det var en veldig fin helg. Babyshower med mine nærmeste var en utrolig koselig dag hvor jeg ble så rørt! Begynner nesten å gråte bare av å tenke på den dagen. Så ble Elvira født, og barseltiden var en helt spesiell tid. Tiden på sykehuset uten TV og mas, bare meg, Patrick og babyen. Nathalie som kom så nyskjerrig for å se på den lille søsteren sin. En helt spesiell tid. Vår tid. 
Så kom dåpen, som var en veldig fin dag med all familie og noen venner. Og helt tilslutt jul og nyttår, som også var veldig spesielt for første gang med en liten i hus. Og Nathalie som er så flink med lillesøster. 

Vi ser frem til tiden fremover, men jeg håper det kan gå litt saktere for alt er så fint akkurat nå❤️ 




Ingen kommentarer: