torsdag, desember 25, 2008

JULAFTEN

Da var julaften overstått. Maten spist, pakkene åpnet, alt er gjort. Nå gjenstår det bare kos. Slappe av og kose seg i romjula. Nå ligger jeg i senga mi og har satt på en julefilm, og har det veldig bra : ) Fått mye fint jeg er glad for. 

Synes at alle, kanskje spesielt i dag,  skal gi en tanke til alle de som ikke har det så bra på julaften. Foreldre som ikke har råd til gaver til ungene sine, syke mennesker som ligger alene på sykehus, gamle som ikke har noen til å ta seg av dem, ensomme, syke, fattige. Alle de som ikke har en god jul. Det må være trist å ikke ha en god jul. Så jeg synes vi som egentlig har det bra skal være glade for at vi har noen som bryr seg, og at vi er så heldige å få gaver av de vi er glad i. Selvom vi ikke fikk det beste og fineste, synes jeg man kan tenke på de som ikke får noe. Og være glad for alt man får. Og glad for å kunne gi. Jeg synes det er spesielt hyggelig å se hvordan noen blir glad over noe jeg kan gi dem. Lillebroren min når han fikk en te-skjorte han hadde ønsket seg. Han lyste opp :) Godt å se. 
Julen handler om å vise omtanke for andre enn seg selv. Julen handler ikke bare om en person. Julen er for alle :) God jul alle sammen <3 




gavene mine (:

Ingen kommentarer: