mandag, mai 11, 2009

_________________

TRONDHEIM

Denne helgen har vært annerledes, takk! Er så lei av gamle rutiner. Frihet og impuls-hendelser er det beste som finnes :) Tryvann var egentlig planen. Kathinka, Sindre, Marlene og jeg, skulle kjøre ned til Oslo etter Marlene kom tilbake fra konfirmasjon. Det ble ganske sent, vi dro vel sju halv åtte tiden, og hadde da vært på Tryvann til ca. ti.  Det synes vi var litt dumt, pluss at det hadde blitt mye rot med parkering, hvor langt vi måtte gå, osv osv. Alt var litt komplisert med hele greia, og vi skjønte vel at vi burde dratt tidligre alle sammen. Så vi bestemte oss for å starte på blanke ark. Alle hadde pakket, bilen og alt var klart. Sindre kom med en genial idé, og plutselig var det gjort. Kron og mynt - høyre eller venstre retning. Mynten ble kastet, det ble svingt til høyre mot Trondheim. Marlene og Sindre startet å diskutere om Nidarosdommen var bygget av stein eller tre (av alle ting), og siden vi ikke hadde noe konkret å foreta oss ble det vårt neste mål. Å finne ut om Nidarosdommen er av stein eller tre. Hei Trondheim. 

Lang lang tur. Dovrefjellet er stort- og det er ikke moskus der. (vi har lett.) Noen sære hendelser på turen, bensinstasjon under en gresshaug med folk som hilser, svart bmw som forfølger oss og aldri har sett folk før (stakkars), bygdefest vi stakk innom 15 min tid og hilste på folk med en annen drikkekultur enn oss... Ja- mye rart før vi kom frem til Trondheim. 

Fremme i Trondheim legger vi inn på ett fint hotell. Følte oss litt shabby når vi labbet inn i resepsjonen trøtte i russebukser, forbi ett mylder av folk i dress og kjoler som virket overraskende posetive for å se russ. De ville ha russekort og hoiet etter oss, merkelige voksene mennesker. 

Så gikk vi for å få oss mat på Burgerking (det var det vi fant, alle foretrekker selvfølgelig MacDonnalds..) Der var det mye gale fulle trøndere. Man merket fort at Trøndere er folkeslag for seg selv. Vi vendte tilbake til Hotellet, Kathinka og Sindre var overtrøtte, fløy ut igjen, fant Nidarosdommen, gikk seg bort og fant hotellet igjen. Så gikk vi ned i lobbyen en tur (klokka var da halv fire på natta kanskje) satt der litt og funderte, fant svømmebasseng, og ble bedt av en vakt å gå opp på rommet igjen. So we did. God natt, god natt. 

Neste dag, herlig hotell frokost. Tidenes rareste dusj (før Sindre var handyman og fant ut hva vi blonde mennesker ikke klarte), FORRESTEN, DETTE ER INTERT, MYE STIKKORD, BAD FOR BLOGGING. jupp. Mye tekst dere ikke har godt av. Men jeg dokumenterer for egen del:)

Sightseeing til fots i Trondheim by. Nidarosdommen, LAGET AV STEIN, ett tårn, kanoner, utsikt, sykkelheis, fjellkafé med kjendis, teknisk museeum, ja. Gøy, annerledes, opplevelse. 
- Ødelagt paraply :( 

Biltur hjem; vegkro, bensinstasjoner, galskap, kjøre-fra-julie-spøk (ikke morsom), galskap, null moskus, sove, sove, soveeeee-  hjemme. 

Dette gjorde vi istede for Tryvann! Om det var verdt det? Oh jess. 












<3

1 kommentar:

Kathinka Jean Sletten sa...

Nåå har bildene fra Trondheim kommer frem! Såå, de til å legge de ut ;)

Jeg vil forresten også ha alle bildene vi tok med din data. Og, jeg likte deg bedre når du kalte meg Tinka ;O