torsdag, juni 16, 2011

Hvorfor blir det aldri bare én drink?

Jeg var på Lillehammer Pizzeria med Kristina og Anette i går, også kom Andrea innom en tur. Det var koslig. Det var jo egentlig bare dit jeg skulle. Hadde ikke tenkt meg ut liksom, jeg kom jo dit i converse-sko, hvit bukse og rosa te-skjorte.

Det ble ett glass vin der, også skravlet vi lenge. Så klokka ble elleve etterhvert, og Lillehammer Pizzeria stengte. Anette skulle ta bussen hjem kvart på tolv, så da gikk vi inn på Nikkers en tur så lenge, mens hun ventet på bussen. Der tok jeg en bailyes med is, og de andre en øl hver. Sånn sett så ligger jeg dårligre ann- jeg liker ikke øl, og er ikke spesielt glad i cider- hallo likør, rom, -herlige gode drinker.

Kunne ikke skade liksom. Så dro Anette, og Kristina skulle møte ei veninne som jeg møtte på bursdagen hennes. Så Kristina dro jo med seg meg inn på Brenneriet, for å møte henne fordi hun ikke ville gå alene. Jeg er heller ikke sånn veldig vond å be. Der var det "to for én" på drinker, som det er på onsdager flest...  Nesten umulig å drikke bare én drink da. Og kunne liksom ikke bare gå, det var omtrent ikke mennesker der, og Kristina satt der med to som ikke var fra Lillehammer og som ikke kjente noen. Så jeg ble.

Og klokken ble 2, og jeg stoppet jo ikke å drikke.. Så dro Kristina, og overlot de andre til meg. Ikke at de ikke hadde klart seg selv, men jeg ble nå igjen med dem. Så ble klokken 3 da, og da hadde jeg heldigvis vett til å dra rumpa mi hjem, isteden for å takke ja til to nach jeg nesten ble overtalt til.

Det er ikke så ille som det ser ut da. Jeg har faktisk klart å stå opp kl 09.00. Utrolig. Men, én drink ja. Det er bare tull, det vet alle som har vært ute en vinternatt/ sommernatt før. God morgen ;-)


Ingen kommentarer: