tirsdag, oktober 31, 2017

Fem uker inn i vårt nye liv sammen

Lille babyen min er fem uker nå. Disse ukene har gått fort.
 Jeg tror hun har nådd det første utviklingstrinnet nå, siden hun har veldig behov for nærhet og ikke vil legges ned. Hun har også hatt økedøgn i dag så jeg har ammet i ett sett. Visstnok så forandres fordøyelsessystemet i uke fem til seks og. Stakkars lille fikk en vond opplevelse i går og i dag etter at jeg var så dum å spiste løkringer uten å tenke meg om. 

Sånn utenom at akkurat at det har vært litt krevende (mest for henne stakkars) så går alt veldig bra. Ting faller naturlig, jeg føler at jeg har kontroll og mestrer det å være mamma. Det er egentlig ganske enkelt siden hun bare gråter når det er en grunn for det, og hun roer seg fort. Jeg merker at hun kjenner seg trygg hos meg, og det er en deilig følelse. :) 

Denne helgen har vi hatt Nathalie. Lørdag hadde vi besøk av mamma, og i går var vi på middag hos Kari Hege. 
Nathalie trives godt som storesøster, og prater masse med babyen. Hun sier "jeg er så glad i deg, du er så søt" og lignende ting hele tiden:) hun vil også gjerne kose å nusse mye på babyen.
Det har bare vært bra hele tiden. Hun synes såklart det er litt kjedelig akkurat når jeg sitter å ammer, men blir glad når jeg er ferdig og kommer å maler med bare henne feks:) Hun sier også veldig ofte at hun er glad i meg og Patrick og savner oss masse når hun ikke er her, så jeg tror ikke lillesøster har vært noe annet enn en positiv forandring for henne :) Veldig glad for at det er sånn! 

Ingen kommentarer: