tirsdag, august 01, 2017

Avlyst jordmorkontroll


Uke 32 oppdatering:

De siste ukene har jeg virkelig fått føle på kroppen at det ikke er bare bare å være gravid. Så her ligger jeg da, i skrivende stund, og klarer ikke å reise meg uten å bli fryktelig kvalm og kaste opp. Og sånn har det vært i omtrent tre uker. I tillegg har ryggen begynt å krangle, det er vondt å bøye seg, sitte på vanlige stoler, og det er vondt om natten. Og når vi snakker om natten. Så har jeg tydeligvis sluttet å sove. I over to uker nå så har jeg hatt en eller to timer søvn per natt, eller ingenting. Totalt våken netter. Dette har jeg ingen styring på, jeg bare får ikke sove. Dels på grunn av ryggen, og dels pga. alt annet. Og jeg må innrømme at jeg har litt problemer med stress. Og kjenner det i brystet når jeg gjør ting fort eller stresser. 

Så det. Nok klaging. Men alt dette tilsammen utgjorde at jeg nå er sykmeldt i to uker nå. Jeg ble litt lettet når legen sa at jeg burde ha en sykmelding. For jeg ville helst jobbe ut til permisjon, men samtidig er jeg også bekymret for at babyen min skal ha det bra. 

Egentlig skulle jeg vært hos jordmor i dag, men det ble avlyst fordi vikaren var syk. Det har allerede gått to uker siden jeg skulle hatt en kontroll, men pga ferie osv skulle jeg først til kontroll i dag hos en vikar. Men det ble avlyst. Selvfølgelig skulle jeg gjerne hatt en kontroll så fort som mulig nå. Spesielt fordi jeg har mistet mye vekt de siste ukene. Gått ned 5 kg på 2 uker. Jeg må bare håpe at alt er bra med babyen våres. 
Bruker tiden nå på å først og fremst slappe av, men også å få på plass det lille vi mangler til skatten. Det hjelper litt at ting begynner å falle på plass. 

Siste kjøp er denne bæreselen: 
Også var jeg så heldig å få badebalje av Hilde. Så nå er det ikke så mye som mangler:) 



Ingen kommentarer: