fredag, august 04, 2017

Barnerom inspirasjon - Nathalies rom

Jeg gleder meg til å skulle innrede to nye barnerom til høsten:) 
Først må den viktigste oppussingsbiten på plass, men så etterhvert er det tid for to nye barnerom, så det må jo planlegges:) 

Nathalies rom fra hun var 3-5 har jo vært ganske rosa og småjente aktig. Nå til høsten ønsker jeg å lage et rom som viser at hun har vokst, og er på vei til å bli skolejente:) 

Slik har rommet forvandling vært: 

Dette er fra når vi overtok huset. Det ble forandret før vi flyttet inn. 
Nye gipsvegger, nytt tak, lister, vindu og ny dør. 

Så ble det innredet til barnerom for en treåring. 

Nå i dag har hun byttet rom midlertidig, siden vi holder på å pusse opp og skal male hennes rom. Det blir nok i samme farge som resten av huset, "hvit lin" eller "kalk" har vi sett på, men ikke landet på farge enda. 

Dette er hvit lin, den har vi malt med på badet. Den er ganske lys, og har mye grått i seg. 

Her ser man forskjell på kalk og hvit lin:
Kalk er varmere. Så må prøvemale litt:) 

Jeg har noen ideer om hvordan jeg ser for meg at rommet skal bli nå. Jeg ønsker  at det skal være mindre rosa, og mer jordtoner/ nøytrale farger. Jeg ønsker at sengen skal være koseligere, med mer puter, evt sengehimmel, og kanskje hodegavl. Jeg ønsker at hun skal ha en skrivepult. Jeg ønsker oppbevaring for leker så det kan være mye leker der, men mere skjult. Jeg ønsker en god løsning for klesoppbevaring. 
Her er litt inspirasjonsbilder: 
Jeg synes dette er nydelig, og tror jeg går for en sånn stol til pulten. 

Denne senga ligner jo på hennes, vi tenker å beholde den, men bruke mer sengetøy i nøytrale farger. 

Jeg har lyst til å pynte med bilder/pynt i denne stilen: 

Sengehimmel er også koselig synes jeg. 
En sånn benk til leker kunne vært fint. Og et fint klesskap. 


Gleder meg til vi kommer i mål med dette engang i høst😊 


Ingen kommentarer: