torsdag, august 10, 2017

Oppdatering Uke 34 :)

♡ Hvor langt er jeg på vei:

Jeg er i svangerskapsuke 34, jeg har gått gravid i 33uker + 0 dag. 82% av graviditeten er over, og jeg har allerede gått gravid i 232 dager, og har 50 dager igjen ♡ Det betyr at jeg straks er høygravid:) (det regnes fra når det er 40 dager igjen)


♡ termin:

1. Oktober (Men første terminberegning var 23. September) 

♡ Ultralyd:

Var på tidlig UL i uke 14

Ordinær i uke 20


Var også på en ultralyd til på sykehuset nå for kontroll, da lå hun i seteleie, med sitt bekken ned i mitt bekken. Kjønn var derfor helt umulig å se nå. Det blir også viktig å følge med/ og at jordmor fremprovoserer at hun snur seg innen uke 37 for å unngå setefødsel/keisersnitt. 

♡ Kjønn :

Vi tror venter en liten jente, en etterlengtet lillesøster til Nathalie♡

♡ Navnvalg :

Hvis vi får en liten jente er det bestemt, begynner på E  ♡ Hvis vi får gutt så aner vi ikke. Vi har ikke egentlig pratet så mye om guttenavn siden vi tror vi får jente, så det får vi ta hvis det kommer en gutt:) 

♡ Hvor stor er babyen nå :

Lørdag 5. August når vi var på føden ble hun estimert til 1800 gram:) helt normal:)

Babyen er nå ca 42 cm langt fra hodet til føttene. Vekt er ca 2,18 kg i starten av uken, og 2,35 kg i slutten av uken. Nå framover legger hun på seg masse.

♡ Aktivitet fra barnet :

Hun er litt mer aktiv enn før, men jeg kjenner nok mye mindre enn andre gravide har jeg skjønt. Dette pga. morkake i front og rolig baby. 

♡ Plager :

Jeg har hatt ett veldig fint svangerskap til inntil ca fire uker siden, da jeg ble akutt mye kvalm, dette er jeg fortsatt. Jeg har også problemer med korsryggen, og sliter enn del med og ikke få sove på natta, siden det verker en god del i kroppen. Lege har sykmeldt meg de 30 dagene det er igjen til jeg går ut i permisjon, og jeg har blitt henvist til fysioterapi innen kvinnehelse. 

♡ Cravings :

Melk, yoghurt, frukt, juice, leverpostei

♡ Vektøkning :

Til nå har jeg gått opp ca 12 kg. Jeg gikk først opp 17 kg, så gikk jeg ned 8 kg på 3 uker. Var derfor inne til sjekk. Har nå gått opp igjen 2-3 kg heldigvis, og veier nå 72. Startvekt var 60. 

♡ Humør :

Humøret er litt på bånn pga. plager og lite søvn. Er ikke så sosial og glad som jeg pleier:/ 

♡ Innkjøp siste uke;

Kjøpt endel brukt den siste tiden, kan vise bilder senere:) men det jeg ble ferdig med "prosjekt ammestol" denne uken. Har malt og kjøpt nye puter til en gamnel stol. 


♡ Kontroll :

Skulle vært hos jordmor for over en måned siden, håper å få time ila neste uke. 

♡ pappaen:

Han jobber og sliter med hus og prosjekter som vanlig, tror ikke det har gått opp for han helt at vi snart har baby i hus. Men han gleder seg:) 

♡ Fødselforventinger:

Jeg har ingen spesielle forventninger sånn sett, men håper at hun snur seg så jeg kan få en normal fødsel. Er livredd for å måtte ta keisersnitt. 

♡ pakket fødebaggen :

Ja nå begynner den å bli ganske klar😊 skal skrive ett eget innlegg om den:) 

Gleder meg til å møte deg lille venn❤️

Ingen kommentarer: